Rekrytointiprosessi alkaa tarpeiden kartoittamisella

Rekrytointiprosessimme alkaa aina asiakkaan tarpeiden tunnistamisella ja tavoiteaikataulun määrittelyllä. Samalla luodaan hakuprofiili, jonka avulla varmistetaan, että parhaat osaajat tulevat palkatuksi.

Työpaikkailmoituksen laatiminen ja markkinointi

Rekrytointikonsulttimme laatii tavoitellun työpaikkailmoituksen, mikä laitetaan näkyvään jakeluun hakijoiden määrän maksimoimiseksi. Julkaisemme hakemuksen omissa hakukanavissamme, sekä yhteistyökumppaniemme verkostojen kautta.

Valpas tietokanta rekrytointiprosessin taustatukena

Uniikki tietokantamme työnhakijoista on apuna juuri kyseisen alan osaajien kartoittamisessa.

Hakijoiden seulonta ja karsinta

Konsulttimme pysyvät tilanteen tasalla koko rekrytointiprosessin ajan. Hakijoiden joukosta valitaan potentiaalisimmat ja muille kerrotaan karsiutumisesta.

Puhelinhaastattelut

Teemme kaikille potentiaalisille hakijoille puhelinhaastattelun, jonka perusteella kutsutaan henkilökohtaiseen haastatteluun.

Henkilökohtaiset haastattelut ja parhaiden kandidaattien esittely

Henkilökohtaiset työhaastattelut suoritetaan rekrytoijamme toimesta ja ne tapahtuvat  toimistollamme tai asiakkaan kanssa sovitussa paikassa. Niiden perusteella valitsemme parhaat hakijat, jotka esittelemme asiakasyrityksellemme.

Testit ja työnäytteet

Mikäli työhön valituksi tuleminen edellyttää testejä tai työnäytteitä, suoritetaan ne henkilökohtaisten haastattelujen ja hakijoiden esittelyn jälkeen.

Haastattelut asiakayrityksessä ja valintapäätös

Asiakas pääsee halutessaan itse haastattelemaan sopivimmat hakijat viimeisessä haastatteluvaiheessa, sekä tekemään valintapäätöksen rekrytoijamme tuella.

Työsopimuksen allekirjoittaminen

Vuokratoimeksiannoissa Valpas tekee työsopimuksen ja rekrytointitoimeksiannoissa asiakasyritys ja työnekijä solmivat työsopimuksen keskenään.

Tyytyväisyyden takaaminen ja seuranta

Kun rekrytointi on päättynyt, haluamme saada palautetta työstämme ja kuulla miten onnistuimme. Pyrimme siihen, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun ja teemme kaikkemme kehittääksemme jatkuvasti palvelumme laatua.